Nauka i doskonalenie pływania

Zapraszamy wszystkich do nauki i doskonalenia pływania

Oferujemy:

  • zajęcia dla początkujących i zaawansowanych, indywidualne oraz w grupach
  • zróżnicowany program nauczania, dostosowany do osobistych potrzeb ucznia
  • indywidualne podejście i tempo pracy dostosowane do możliwości ucznia
  • elastyczność, dzięki której każdy będzie miał możliwość doboru odpowiedniego dla siebie terminu zajęć

Możliwość zdobycia karty pływackiej po wcześniejszym zaliczeniu egzaminu.

Egzamin na kartę pływacką

Zdobycie karty pływackiej jest uwarunkowane pozytywnym zdaniem praktycznego egzaminu w wodzie. Może być on przeprowadzany zarówno na basenie, jaki i na otwartych zbiornikach wodnych. Warto pamiętać, że karta pływacka nie traci swojej ważności. Sprawdzian jest zakończony pozytywnie, gdy osoba zdająca:

  • dowolnym sposobem i w dowolnym czasie w wodzie stojącej przepłynie dystans 200 m (w tym 50 m stylem grzbietowym) lub przepłynie 400 m z prądem wody (w tym 100 m na plecach);
  • wykona skok do wody z wysokości nie mniejszej niż 0,7 m;
  • przepłynie pod powierzchnią wody stojącej co najmniej 5 m, lub 15 m z prądem wody.

 


OFERUJEMY BARDZO KORZYSTNE WARUNKI PODJĘCIA WSPÓŁPRACY W ZAKRESIE NAUKI PŁYWANIA DLA SZKÓŁ - ZAPRASZAMY!!

Informacje o cenach zajęć prosimy dzwonić do recepcji tel.kont.: 052 334 15 00 lub 694 414 247

Korzyści płynące z nauki pływania u dorosłych:

Pływanie jest jednym z najbardziej zdrowych dla naszego organizmu sportem. Przede wszystkim poprawia ogólny stan zdrowia: relaksuje, odpręża, zarówno fizycznie jak i psychicznie. Podczas pływania nasz organizm uwalnia endorfiny, czyli hormony szczęścia, które wpływają korzystnie na nasze samopoczucie, likwidując napięcie i stres. Na naukę pływania nigdy nie jest za późno. Jest polecane wszystkim - od aktywnych fizycznie, do tych, którzy zaczynają trenować. Pływanie ma korzystny wpływ dla ogólnej poprawy naszego stanu zdrowia. Usprawnienie krążenia oraz dotlenienie organizmu to podstawowe korzyści. Systematycznie uprawiając ten rodzaj sportu usprawniamy pracę serca, płuc, a także możemy poprawić przemianę materii. Pływanie wpływa nasz układ odpornościowy, uodparnia nas przed wszelkimi chorobami. Poruszanie się w wodzie powoduje lepszy przepływ krwi, co z kolei wpływa na nasz układ nerwowy.  Poza tym podczas pływania odciążamy stawy oraz kręgosłup, więc można stwierdzić, że pływanie idealnie nadaje się dla ludzi z problemami na tle kręgosłupa. Dzięki temu sportowi ludzie z ww. schorzeniami mogą poczuć ulgę w bólu poprzez wzmacnianie mięśni szkieletowych. Ludzie uprawiający pływanie rzadko się garbią, mają dobrą postawę. Ponadto to pływanie koryguje wady postawy i zapobiega skrzywieniom. Pływanie to czynność dzięki której możemy całkowicie się odprężyć, wyzwolić od stresu, napięć. Ciało w wodzie jest zrelaksowane i rozluźnione, koncentruje się na koordynacji ruchów z oddechem. Jest to forma sportu dzięki której można całkowicie zapomnieć o problemach i odpocząć psychicznie. Jest to wspaniała forma na spędzenie wolnego czasu, zimą można pływać na basenie, a latem na świeżym powietrzu. Nie mniej ważną zaletą pływania jest wpływ na naszą urodę. Ciało zostaje ujędrnione i wygładzone. Woda działa jak masaż, pobudza ukrwienie i poprawia krążenie. Pomaga w walce z cellulitem, obrzękami nóg i pajączkami. Systematyczne uprawianie tego sportu jest dobre na żylaki, kształtuje naszą sylwetkę, poprawia samopoczucie, a co za tym idzie opóźnia procesy starzenia. Coś dla mających zamiar schudnąć…. Jak już zostało opisane powyżej pływania aktywizuje prawie wszystkie grupy mięśniowe, przez co spalamy zbędne kilogramy na całej linii.

 

Korzyści płynące z nauki pływania u dzieci:

Pływanie u dzieci rozwija osobowość i zdolności socjalne przez przebywanie w grupie rówieśników. Woda umożliwia ruch w trzech płaszczyznach zanim dziecko jest zdolne poruszać się samodzielnie na lądzie. Dzięki temu rozwijają się zdolności ruchowe i poprawia koordynację. Włókna mięśniowe lezące bezpośrednio pod skórą są stymulowane intensywnie przez wodę ( woda opływa całe ciało, działa opór wody). Powoduje to efekt relaksacji i reguluje napięcie mięśni. W wodzie potrzeba mniej statycznej pracy mięśni (np. do pokonywania grawitacji) więc zwiększa się możliwość do pracy dynamicznej. Kościec u dziecka jest odciążony a mięśnie się wzmacniają. Woda reaguje i odpowiada na ruch dziecka, ale też sama się rusza i oddziałuje na ciało dziecka. Dziecko musi przeciwdziałać zmianom pozycji, a więc poprawia się zmysł równowagi.

W momencie kontaktu z wodą i z powodu zanurzenia klatki piersiowej w górę i w dół początkowo oddech się przyspiesza, po chwili staje się coraz dłuższy i głębszy. Poprawia się inhalacja, a mięśnie towarzyszące oddychaniu są wzmacniane, co prowadzi do rozwoju klatki piersiowej. Porównując grupy dzieci pływających w stosunku do niepływających stwierdzono m.in., że dzieci, które systematycznie pływają lepiej adaptują się do nowych sytuacji, mają wyższy poziom pewności siebie i niezależności, mają większy repertuar ruchów i bardziej pozytywne emocjonalne zachowania a także charakteryzuje ich większa emocjonalna stabilność, dążenie do komunikowania się z rówieśnikami. Zajęcia w  wodzie wspomagają rehabilitację dzieci z dysfunkcjami narządów ruchu, integrują dzieci  niepełnosprawne zarówno fizycznie jak i umysłowo z dziećmi zdrowymi. Regularne chodzenie na basen uodparnia dzieci na infekcje, stanowi doskonały sposób na relaks, zarówno fizyczny jak i psychiczny.

 

 

Galeria: